عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم مجلس با بیان اینکه تابع نظر دولت در برنامه ششم نیستیم، گفت: تامین مالی تحقق رشد ۸ درصدی ابهام دارد.

به گزارش مشرق، شهاب نادری با اشاره به وضعیت بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس اظهار داشت: قرار بود با توجه به تعطیلات مجلس هفته جاری هیات رئیسه و اعضای کمیسیون تلفیق برنامه به بررسی وضعیت لایحه پیشنهادی دولت بپردازند. با این حال این اتفاق رخ نداد و قرار است از شنبه پیش رو تمامی پیشنهادات و ارزیابی‌های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق بررسی شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با تاکید بر اینکه ایرادات گرفته شده به لایحه پیشنهادی دولت از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص ارتباط ضعیف برنامه با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی درست و قابل قبول است،تصریح کرد: همچنین ایرادات مختلفی در بخش‌های مختلف برنامه و ابعاد اقتصادی، سیاسی،‌ فرهنگی و اجتماعی آن گرفته شده که درست است ابهاماتی نیز در خصوص تامین منابع مالی مورد نیاز رشد 8 درصدی در برنامه ششم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون و چشم‌انداز 20 ساله کشور به دنبال تقویت رویکرد برنامه ششم در کمیسیون تلفیق هستیم گفت: اینکه برخی معتقدند مجلس طبق نظر دولت برای نهایی و تصویب کردن برنامه اقدام خواهد کرد درست نیست. مجلس و دولت کنار هم هستند تا مشکلات مردم رفع شود مگر اینکه دولت از خطوط اصلی نظام خارج شده باشد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس تاکید کرد: لایحه پیشنهادی دولت نواقصی دارد که صددرصد در مجلس تغییر و اصلاح خواهد شد و کمیسیون تلفیق با کار کارشناسی و استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحبنظران خارج از مجلس و دولت در صدد اعمال پیشنهادات سازنده است.

وی یادآور شد: از هفته پیش‌رو کار بررسی لایحه به صورت ویژه در دستور کار کمیسیون خواهد بود و با برنامه‌ریزی انجام شده امیدواریم تا آذر ماه که موعد ارائه لایحه بودجه سال 96 به مجلس است کار لایحه برنامه ششم نهایی و تصویب شده باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس